Veelgestelde vragen

De vragen zijn onderverdeeld in onderstaande categorieën:
Reinigen / stomen
Vlekken
Bestellen
Betaling
Verzenden & ontvangen


Reinigen / stomen

  1. Hoe gaat het stomen van mijn bankhoezen?
    Stomen is een populaire benaming voor chemisch reinigen. Het reinigen gebeurt in gesloten machines,te vergelijken met een soort grote wasmachines. De vlekken worden verwijderd met zeep en een zogenaamd oplosmiddel. Dit oplosmiddel is zacht van aard en beschermt kwetsbare materialen. Na het reinigen van uw bankhoezen worden de stoffen ook gedroogd in dezelfde machines. Stoom wordt voornamelijk gebruikt bij de afwerking van stoomgoed zoals het strijken en persen na het chemisch reinigen.

  2. Er zit klittenband aan de hoezen vastgenaaid. Is dit een probleem?
    Nee, dit is geen enkel probleem. Tijdens het reinigen van uw bankhoezen wordt het klittenband afgeplakt.

  3. Mijn bank is ook verkleurd. Komt dit nog goed?
    Vooral katoen en linnen stoffen zijn gevoelige materialen voor lichtinvloeden van buitenaf. Hetgeen verkleurd is zal nooit meer de originele kleur krijgen. Maar wees gerust, in de praktijk blijkt dat na het stomen de verkleuring toch minder opvallend is omdat er ook een deel vervuiling aanwezig was.

  4. Stomen jullie ook andere artikelen?
    Als speciaal-stomerij reinigen wij bijna alles: van allerhande kleding tot gordijnen en dekbedden. Ook bruidsjurken worden door ons  professioneel gereinigd. Voor ieder artikel wordt de beste reinigingsmethode gekozen.

  5. Kunnen de hoezen gaan krimpen?
    Hoezen kunnen krimpen tijdens de professionele reiniging. Bankhoezenstomen.nl kan niet instaan voor relaxatiekrimp tot 3%.

  6. Geven jullie garantie op de reiniging?
    Natuurlijk staan wij in voor ons vakmanschap. Klanttevredenheid staat bij ons hoog in het vaandel. Wij zijn aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Textielreinigers (Netex) , de branchevereniging voor textielreinigers. Tevens beschikken wij over het Netex Milieucertificaat en het Totaal Kwaliteitscertificaat.
    Indien u een klacht heeft zijn de voorwaarden van de Netex een leidraad voor ons. Wij zullen er alles aan doen om het niet zover te laten komen, maar voor klachtenbehandeling zijn wij aangesloten bij OKB (technische beoordeling door Onafhankelijke Klachten Beoordeling) en bij de Geschillencommissie Textielreiniging (onafhankelijke geschillencommissie).

  7. In mijn bankhoes bevindt zich geen wasetiket. Is dit erg?
    Het wasetiket wordt door de leverancier op het textiel aangebracht om te voorkomen dat er een verkeerde reinigingsmethode wordt toegepast. In de praktijk blijkt dat de leverancier bij bankhoezen zelden een wasetiket aanbrengt. Voor ons is dit geen probleem; Wij hebben specialistische kennis van alle materialen en kunnen vaststellen uit welke grondstof uw bankhoes bestaat (wol, katoen, kunstvezels etc.). Ook kunnen wij onderzoeken of een stof veredeld is door verving, bedrukking en dergelijke. Wij analyseren uw bankhoezen en passen daarna de juiste reinigingsmethode toe.

  8. Vuil- en waterafstotend laten maken: is dit noodzakelijk?
    Met chemisch reinigen kunnen uw hoezen waterafstotend en vuilwerend gemaakt worden. Dit is een verbetering van de gebruikseigenschap. Het is niet noodzakelijk, maar biedt wel veel gebruiksgemak!

  9. Kan een zogenaamde bank van Gelderland ook gestoomd?
    De "Gelderland" bank heeft zwarte rubberen banden vastgenaaid aan de stof. Ook deze hoezen kunnen gereinigd. Het rubber blijft mooi en soepel.

  10. Kunnen jullie de hoezen voor mij wassen in plaats van stomen?
    In het algemeen kunnen bankhoezen niet gewassen worden. Een verkeerde reiniging kan funest zijn voor natuurlijke eigenschappen van materialen of voor eigenschappen die bij de productie, verving en andere vormen van veredeling zijn aangebracht. Met wassen kunnen garens krimpen, kleuren verbleken of naden kunnen stukgaan.
    Tip! Enkele bankhoezen, bijvoorbeeld de bankhoezen van de Ikea, zijn voorgekrompen en kunnen wel met water behandeld worden. Als dit het geval is, moet dit duidelijk staan aangegeven in het wasetiket. In elk ander geval is het beter om de bankhoezen chemisch te laten reinigen door bankhoezenstomen.nl.
  11. Stomen jullie ook IKEA bankhoezen?
    Alle losse kussenhoezen van Ikea kunnen gestoomd worden.
    Enkele gangbare modellen bankstellen zijn bijvoorbeeld de Beddinge, de Karlanda, de Tylösand, de Ektorp, de Kivik, de Tulstra, de Karlstad en de Klippan.

  12. Stomen jullie ook Linteloo bankhoezen?
    Bankhoezenstomen.nl heeft veel ervaring met het reinigen van Linteloo bankhoezen. De bankhoezen zijn erg mooi te reinigen. Het klittenband vormt geen probleem bij het stomen.

Vlekken

  1. Gaan alle vlekken eruit?
    Natuurlijk doen wij onze uiterste best om alle vlekken te verwijderen. Vlekken worden van te voren beoordeeld, vervolgens met het juiste oplosmiddel behandeld en gereinigd. Wanneer de vlek er niet uit is na de reiniging wordt het procédé herhaald. Meestal geeft het dan wel een goed eindresultaat. Soms lukt het ons, ondanks al onze inspanningen, helaas niet om een vlek te verwijderen. 

  2. Biedt de water- en vuilafstotende laag garantie dat ik geen vlekken meer op mijn bank krijg?
    De water- en vuilafstotende laag zorgt ervoor dat de vlek niet meteen diep in de vezel dringt. De vlek blijft er als het ware "bovenop" liggen. U kunt dan gemakkelijker de vlek snel afnemen (kloppend / deppend, nooit wrijven!) met een schone droge witte doek.

  3. Er zit een urinevlek van de kat op mijn bank. Gaat dat eruit?
    Helaas lossen urinevlekken heel slecht op in de oplosmiddelen. Ook de nare geur zal niet helemaal verdwijnen. Toch is het wel goed om de hoezen te laten reinigen. Wanneer u er niets aan zou laten doen wordt de vlek na verloop van tijd erger.

  4. Moet ik zelf eerst de vlek behandelen?
    Het is beter om niet eerst zelf de vlek te behandelen. Vaak dringt de vlek dan dieper in de vezel; het zal voor ons moeilijker worden om de vlek dan geheel te verwijderen. Ook kunt u de stof beschadigen zodat er een lichte plek of kring overblijft.

Bestellen

  1. Wat als mijn type bankhoes er niet bij staat?
    U kiest de bank die uw type bank het dichtst benadert. In het opmerkingenveld kunt u een notitie maken. Zodra wij de bankhoezen binnen hebben nemen wij contact met u op.

Betalen

  1. Op welke manieren kan ik betalen?
    Betalen kan zowel per overschrijving als per iDEAL. Als u betaalt per iDEAL bent u ervan verzekerd dat uw bankhoezen binnen 4 dagen worden thuisbezorgd. Bij een betaling per overschrijven kan het 2 - 3 dagen duren vooraleer het geld is overgemaakt. Bankhoezenstomen.nl stoomt uw bankhoezen na ontvangst van de betaling. Meer informatie over het betalen per overschrijving.

  2. Het uiteindelijke factuurbedrag wijkt af van de prijsindicatie. Hoe kan dit?
    Indien na ontvangst blijkt dat wij meer artikelen ter reiniging krijgen aangeboden zullen wij meteen contact met u opnemen (meestal per e-mail). Dit heeft invloed op het uiteindelijke factuurbedrag.

Verzenden & ontvangen

  1. Hoe kan ik het beste de bankhoezen verpakken?
    U kunt de bankhoezen versturen in een stevige dichtgeplakte  doos, na de hoezen in sterk plastic te hebben verpakt. In de e-mail met de bevestiging van uw bestelling hebben wij een link geplaatst met verzendinstructies. Meer over het verzendklaar maken van uw bankhoezen.
  1. Moet ik verzendkosten betalen?
    De verzendkosten zijn verrekend in het totaalbedrag. Afhankelijk van de door u gekozen ophaal- en bezorgmethode kunnen de kosten afwijken.

  2. Van welke bezorgdienst maken jullie gebruik?
    Alle pakketjes worden met PostNL thuisbezorgd. Indien u gebruik maakt van de mogelijkheid het pakket thuis te laten ophalen, wordt hiervoor PostNL pakketservice gebruikt.

  3. Bezorgen jullie ook in het buitenland?
    Standaard worden enkel in Nederland bankhoezen opgehaald en thuisbezorgd. In overleg met Bankhoezenstomen.nl kan er ook in het buitenland bezorgd worden. De extra kosten hiervoor komen voor rekening van de klant. Het is helaas niet mogelijk een pakket te laten ophalen in het buitenland.

  4. Is de verzending verzekerd?
    Ja, de pakketten die door Bankhoezenstomen.nl worden opgestuurd zijn standaard verzekerd tot een bedrag van € 5.500,-. Dit is het zogenaamde Zeker Pakket van PostNL met Toeslag Waardeaangifte/Verzekerd vervoer.
    Indien u ervoor gekozen heeft het pakket zelf op te sturen naar Bankhoezenstomen.nl, bepaalt u zelf de wijze van verzending én de hoogte van het verzekerd bedrag.U heeft de keuze uit het versturen van een Basis Pakket (onverzekerd) of een Zeker Pakket opstuurt betaalt u euro 8,95 (tot max. 10 kilo). Meer over het versturen van uw bankhoezen. Kijk voor actuele tarieven op de website van PostNL .

  5. Kan ik zelf bepalen op welk tijdstip het pakketje wordt opgehaald?
    PostNL werkt met dagdelen: 's ochtends en 's middags. Als u in het opmerkingenveld bij uw bestelling aangeeft in welk dagdeel u wenst dat het pakket wordt opgehaald kan hiermee rekening worden gehouden. Wij kunnen echter niet garanderen dat PostNL er ook daadwerkelijk in slaagt het pakket dan op te halen.

  6. Kan ik de bankhoezen ook ophalen in de winkel in Haarlem?
    Ja, dit is mogelijk. Indien u gebruik maakt van deze dienst krijgt u € 8.95,- retour.


Heeft u een andere vraag, neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder!
Kijk ook eens bij onze Tips & adviezen voor meer informatie over het reinigen van uw bank en verwijderen van vlekken.

Kwaliteit verzekerd

Bij de online stomerij bent u altijd verzekerd van:

  • Professioneel stomen * van uw stoomgoed
    * Lid van brancheorganisatie NETEX
  • Het thuis ophalen & thuisbezorgen van uw stoomgoed binnen 4 werkdagen
  • Mogelijkheid om uw stoomgoed water- en vuilafstotend te maken

Direct advies

Bel voor een persoonlijk advies of stuur een naar onze klantenservice. 023 - 531 45 02

Onze winkel

Onze medewerkers staan tijdens de openingstijden (ma/vr 08.00 - 18.00 uur, zat. 09.00 - 14.00 uur) voor je klaar in Haarlem.