Stomen: Algemene vragen

De vragen zijn onderverdeeld in onderstaande categorieën:
Reinigen / stomen
Vlekken
Betaling
Verzenden & ontvangen

Reinigen / stomen

  1. Stomen jullie naast dekbedden, bankhoezen en gordijnen ook andere artikelen?
    Als speciaal-stomerij reinigen wij bijna alles: van allerhande kleding tot gordijnen en dekbedden. Ook bruidsjurken worden door ons professioneel gereinigd. Voor ieder artikel wordt de beste reinigingsmethode gekozen.

  2. Kunnen de gestoomde goederen gaan krimpen?
    Stoomgoed kan krimpen tijdens de professionele reiniging. Er kan sprake zijn van een relaxatiekrimp tot 3%.

  3. Geven jullie garantie op de reiniging?
    Natuurlijk staan wij in voor ons vakmanschap. Klanttevredenheid staat bij ons hoog in het vaandel. Wij zijn aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Textielreinigers (Netex) , de branchevereniging voor textielreinigers. Tevens beschikken wij over het Netex Milieucertificaat en het Totaal Kwaliteitscertificaat.
    Indien u een klacht heeft zijn de voorwaarden van de Netex een leidraad voor ons. Wij zullen er alles aan doen om het niet zover te laten komen, maar voor klachtenbehandeling zijn wij aangesloten bij OKB (technische beoordeling door Onafhankelijke Klachten Beoordeling) en bij de Geschillencommissie Textielreiniging (onafhankelijke geschillencommissie).

  4. In mijn te stomen goederen bevindt zich geen wasetiket. Is dit erg?
    Het wasetiket wordt door de leverancier op het textiel aangebracht om te voorkomen dat er een verkeerde reinigingsmethode wordt toegepast. In de praktijk blijkt dat de leverancier zelden een wasetiket aanbrengt. Voor ons is dit geen probleem; Wij hebben specialistische kennis van alle materialen en kunnen vaststellen uit welke grondstof uw stoomgoed bestaat (wol, katoen, kunstvezels etc.). Ook kunnen wij onderzoeken of een stof veredeld is door verving, bedrukking en dergelijke. Wij analyseren uw stoomgoed en passen daarna de juiste reinigingsmethode toe.

  5. Kunnen jullie het stoomgoed voor mij wassen in plaats van stomen?
    In het algemeen kan stoomgoed niet gewassen worden. Een verkeerde reiniging kan funest zijn voor natuurlijke eigenschappen van materialen of voor eigenschappen die bij de productie, verving en andere vormen van veredeling zijn aangebracht. Met wassen kunnen garens krimpen, kleuren verbleken of naden kunnen stukgaan.

Vlekken

  1. Gaan alle vlekken eruit?
    Natuurlijk doen wij onze uiterste best om alle vlekken te verwijderen. Vlekken worden van te voren beoordeeld, vervolgens met het juiste oplosmiddel behandeld en gereinigd. Wanneer de vlek er niet uit is na de reiniging wordt het procédé herhaald. Meestal geeft het dan wel een goed eindresultaat. Soms lukt het ons, ondanks al onze inspanningen, helaas niet om een vlek te verwijderen.

  2. Biedt de water- en vuilafstotende laag garantie dat ik geen vlekken meer krijg?
    De water- en vuilafstotende laag zorgt ervoor dat de vlek niet meteen diep in de vezel dringt. De vlek blijft er als het ware "bovenop" liggen. U kunt dan gemakkelijker de vlek snel afnemen (kloppend / deppend, nooit wrijven!) met een schone droge witte doek.

  3. Moet ik zelf eerst de vlek behandelen?
    Het is beter om niet eerst zelf de vlek te behandelen. Vaak dringt de vlek dan dieper in de vezel; het zal voor ons moeilijker worden om de vlek dan geheel te verwijderen. Ook kunt u de stof beschadigen zodat er een lichte plek of kring overblijft.

Betalen

  1. Op welke manieren kan ik betalen?
    Betalen kan zowel per overschrijving als per iDEAL. Als u betaalt per iDEAL bent u ervan verzekerd dat uw stoomgoed binnen 4 dagen worden thuisbezorgd. Bij een betaling per overschrijven kan het 2 - 3 dagen duren vooraleer het geld is overgemaakt. De online stomerij stoomt uw stoomgoed na ontvangst van de betaling. Meer informatie over het betalen per overschrijving.

  2. Het uiteindelijke factuurbedrag wijkt af van de prijsindicatie. Hoe kan dit?
    Indien na ontvangst blijkt dat wij meer artikelen ter reiniging krijgen aangeboden zullen wij meteen contact met u opnemen (meestal per e-mail). Dit heeft invloed op het uiteindelijke factuurbedrag.

Verzenden & ontvangen

  1. Hoe kan ik het beste het stoomgoed verpakken?
    U kunt het stoomgoed versturen in een stevige dichtgeplakte doos, na het stoomgoed in plastic te hebben verpakt. Gebruik géén pastic tassen of vuilniszakken voor uw stoomgoed.
    In de e-mail met de bevestiging van uw bestelling hebben wij een link geplaatst met verzendinstructies. Meer over het verzendklaar maken van uw bankhoezen.

  1. Moet ik verzendkosten betalen?
    De verzendkosten zijn verrekend in het totaalbedrag. Afhankelijk van de door u gekozen ophaal- en bezorgmethode kunnen de kosten afwijken.

  2. Van welke bezorgdienst maken jullie gebruik?
    Alle pakketjes worden met TNT Post thuisbezorgd. Indien u gebruik maakt van de mogelijkheid het pakket thuis te laten ophalen, wordt hiervoor TNT Parcy pakketservice gebruikt.

  3. Bezorgen jullie ook in het buitenland?
    Standaard worden enkel in Nederland bankhoezen opgehaald en thuisbezorgd. In overleg met ons kan er ook in het buitenland bezorgd worden. De extra kosten hiervoor komen voor rekening van de klant. Het is helaas niet mogelijk een pakket te laten ophalen in het buitenland.

  4. Is de verzending verzekerd?
    Ja, de pakketten die door ons worden opgestuurd zijn standaard verzekerd tot een bedrag van € 5.500,-. Dit is het zogenaamde Zeker Pakket van TNT post met Toeslag Waardeaangifte/Verzekerd vervoer.
    Indien u ervoor gekozen heeft het pakket zelf op te sturen naar ons, bepaalt u zelf de wijze van verzending én de hoogte van het verzekerd bedrag.U heeft de keuze uit het versturen van een Basis Pakket (onverzekerd) of een Zeker Pakket opstuurt betaalt u euro 8,95 (tot max. 10 kilo). Meer over het versturen van uw bankhoezen. Kijk voor actuele tarieven op de website van TNT Post .

  5. Kan ik zelf bepalen op welk tijdstip het pakketje wordt opgehaald?
    TNT Parcy werkt met dagdelen: 's ochtends en 's middags. Als u in het opmerkingenveld bij uw bestelling aangeeft in welk dagdeel u wenst dat het pakket wordt opgehaald kan hiermee rekening worden gehouden. Wij kunnen echter niet garanderen dat TNT Parcy er ook daadwerkelijk in slaagt het pakket dan op te halen.

  6. Kan ik mijn stoomgoed ook ophalen in de winkel in Haarlem?
    Ja, dit is mogelijk. Indien u gebruik maakt van deze dienst krijgt u € 8.95,- retour.



Heeft u een andere vraag, neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder!

Kwaliteit verzekerd

Bij de online stomerij bent u altijd verzekerd van:

  • Professioneel stomen * van uw stoomgoed
    * Lid van brancheorganisatie NETEX
  • Het thuis ophalen & thuisbezorgen van uw stoomgoed binnen 4 werkdagen
  • Mogelijkheid om uw stoomgoed water- en vuilafstotend te maken

Direct advies

Bel voor een persoonlijk advies of stuur een naar onze klantenservice. 023 - 531 45 02

Onze winkel

Onze medewerkers staan tijdens de openingstijden (ma/vr 08.00 - 18.00 uur, zat. 09.00 - 14.00 uur) voor je klaar in Haarlem.